Dag 8 St. Lucia - Zululand - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu Dag 8 St. Lucia - Zululand - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu

Dag 8 St. Lucia - Zululand

Blijf op de hoogte en volg Jeff & Angely

30 November 2015 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

Vandaag hebben we de boottocht bij St. Lucia en de gamedrive bij Hluhluwe iMfolozi N.P.
We zouden eerst de gamedrive hebben en daarvoor moesten we om 06.00 weg. In de namiddag zouden we dan de boottocht gaan doen. Dat word dus niet uitslapen. Alleen is het programma iets gewijzigd door de waterstand van de rivier en te weinig jeeps voor de ochtend waardoor het werd omgedraaid en we om 8.00 ontbijt hebben en bij voldoende water en weinig wind de boottocht' eerst. Dan de namiddag vanaf 14.00 de gamedrive bij Hluhluwe iMfolozi N.P.

Tijdens het ontbijt blijk dat er veel boottochten zijn gecanceld door het lage water de dag ervoor. Deze groepen halen eerst de tocht in. Daardoor zitten alle boten nu vol. Wij gaan dan naar de volgende ochtend om 09.00 dus hebben we de ochtend nu vrij. We nemen even de tijd voor ons zelf. Diet heeft problemen met haar camera en geheugenkaart en vraagt of Jeff even mee wil naar de fotoshop. Dat doen we ook en lopen dan gelijk door St. Lucia.

Samen met Toon en Ceciel zijn we voor de lunch naar de Spar gegaan en hebben we inkopen gedaan voor de lunch. Bij Spar horen we van Jan, Carla en Rick dat bij de brug waar we zijn overgekomen er nijlpaarden en krokodillen liggen. Het is 10 minuten lopen en die tijd hebben we nog wel. Onderweg naar de brug komen we wat aapjes tegen die vooruit rennen en meelopen. 1 heeft zelf een baby aapje om de middel hangen. Bij de brug zien we helaas niet veel meer. We lopen richting de opstap en dan ziet Toon de krokodillen liggen aan de overkant. Zeker een stuk of 5.

Om 13.00 worden we opgehaald voor de gamedrive. Dit is het in het reservaat Hluhluwe iMfolozi N.P. Vroeger waren dit 2 parken en zijn later samengevoegd. We stappen in 4 jeeps. We rijden in het gebied van Hluluwe. We komen al snel de eerst neushoorns al tegen. Het park is in het begin asfalt en later de zandweg. We komen ook nu weer van alles tegen giraffen, zebra's, impalas, zwijnen, buffels en apen. Als we terug rijden naar de gate zien de rangers wat bijzonders in de verte. Het blijken 2 leeuwen te zijn die aan eten zijn. Het is ver weg maar je kan het net zien.

Bij de uitgang aangekomen zien we geen bus staan. De zijflappen van je jeeps worden er aangehangen. Het blijkt dat we 50 KM met deze jeeps worden teruggebracht, nou merk je daar 3 uur gamedrive weinig van maar of dit zo comfortabel is dat vragen we ons af. Nu blijkt onze jeep niet een de zijflappen te hebben en dus krijgen we dekens voor de wind en kou. Nu waren net prima rangers in het park maar op de weg zijn het kamikaze piloten. Overantwoord hard rijden, we hebben geen gordels om en bij plotseling remmen vliegen we over het dak van de jeep. En Angely moest een zeil vast houden een uur lang tegen de wind. Met kramp in de vingers, kou tot op het bot en uitlaatgassen in onze kleren en haren, kwamen we aan.

We hebben dit Johan nog wel duidelijk gemaakt. Waarom waren we hiervan niet op de hoogte, dan hadden we ons beter kunnen kleden. Waarom gaan er onbekenden met onze bus weg. Want dan laat je geen spullen in de bus achter. Johan werd wel overrompeld door de reacties wist niet echt een antwoord. Maar goed het is gebeurd en terugdraaien kan niet. We hebben snel een douche genomen en nette kleding aan voor het avondeten. We gaan met een groep van 22 naar Ocean Sizzler waar we prima hebben gegeten.

Na even de foto's bewaard te hebben gaan we lekker slapen voor weer een dag morgen.
Eerst de boottocht om 8.00 en dan naar de Drakensbergen voor de Sani Pass tour overmorgen naar Lesotho. Maar eerst 500 KM rijden via Durban!

Tot snel maar weer.

Jeff & Angely

• 30 November 2015 - 20:48

Gerda:

Wat jammer dat het allemaal niet zo loopt als het moet gaan. Maar jullie zijn toch in het park geweest. En ook de etende leeuwen gezien. Zo'n jeep ziet natuurlijk niet lekker en dan nog eens harder rijden dan normaal in het park is dan niet fijn. Je werd dus bijna gelanceerd bij het remmen. Maar het is gelukkig goed afgelopen. Big mama en Gerrit.