Dag 9 St. Lucia naar Drakensbergen - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu Dag 9 St. Lucia naar Drakensbergen - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu

Dag 9 St. Lucia naar Drakensbergen

Blijf op de hoogte en volg Jeff & Angely

30 November 2015 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

Vandaag verzamelen we om 07.45 uur. We gaan de boottocht maken over St. Lucia rivier.
We vertrekken als enige groep met de boot. Door de noordelijk windrichting stuwt het water eindelijk wat op waardoor het niet te droog ligt.

Na een paar 100 meter komen we de eerst nijlpaarden al tegen, wat een indrukwekkende dieren zij dat! Zo dicht er langs dat we ze zelfs bijna konden aanraken. De bestuurder van de boot vertelde dat hij afgelopen week ruzie had met een mannetje, die wou niet aan de kant zodat de boot erdoor kon. Uiteindelijk met veel gegrom en drukken met de boot ging hij aan de kant.

Ook de krokodillen lagen veelvuldig aan de kant. De tocht duurde ongeveer 2 uur. We zijn dan ook verschillende groepen nijlpaarden en krokodillen gepasseerd.

Na terugkomst volgt er de lange reis naar Underberg waar we verblijven bij Drakensbergen Garden Resort. Onderweg stoppen we nog voor een rollende lunch en bijna bij het eindpunt nog bij een waterval van 93 meter.

Het resort is prachtig en de kamers zijn prima. Het buffet is ook goed te eten!

Nog even lekker in bad en toen lekker in bedje!

Tot snel,

Jeff & Angely

• 30 November 2015 - 20:43

Gerda:

Wat gaaf dat jullie de nijlpaarden en krokodillen hebben gezien. Vind de nijlpaarden welerg leuk zo een groot beest en dan van die kleine oortjes. Veel plezier de komende dagen.
    Big mama en Gerrit

• 02 December 2015 - 16:16

A.E,Lambers:

Spannend allemaal. Erg fijn om te horen wat jullie allemaal beleven. Goede reis verder!
    Groeten,
    Anje Lambers