Dag 14 Cape St. Francis naar Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu Dag 14 Cape St. Francis naar Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu

Dag 14 Cape St. Francis naar Knysna

Door: Jeff

Blijf op de hoogte en volg Jeff & Angely

04 December 2015 | Zuid-Afrika, Knysna

Hallo allemaal,

Vandaag verlaten we Cape St. Francis en gaan we naar Knysna. Daardoor komen we ook in de laatste provincie van Zuid Afrika de West Kaap. We komen uit de Oost Kaap. We hebben meerdere provincies gehad in de volgende volgorde, Gauteng, Limpopo, Mpumalanga en dan door koninkrijk Swaziland, KwaZoeloe-Natal, helaas Lesotho net niet bereikt, gister Oost Kaap en de laatste week West Kaap. In de foto's een afbeelding van Zuid Afrika en de provincies.

Na we vertrekken bij ons resort, we worden door al het personeel zelfs uitgezwaaid, gaan we eerst nog even kijken bij de vuurtoren en pinguïnsopvang. We komen op het juiste moment ze worden net gevoerd. De pinguïns die hier worden opgevangen zijn of aangevallen en gewond of besmeurd met olie. Hier worden ze helemaal opgelapt en terug naar zee gebracht of wanneer dat niet meer kan dan blijven ze in de opvang.

Hierna rijden we door naar de Garden Route naar Tsitsikamma Stormriver Mouth. Hier is het een overweldigend gebied met de flora en fauna. Veel bomen en planten groeien hier door het klimaat.

Ook heb je hier een pas van 1 KM over vlonders waar je op en af gaat en uiteindelijk bij een hangbrug uitkomt over de river mouth. Dit is erg indrukwekkend te zien. Nadat we terugzijn hebben we daar een broodje gegeten en nog gekeken bij de dassies, lijkt op een cavia of stokstaartje, zie rennen over de rotsen maar eten alleen plantjes en nooit drinken water. Vocht halen ze uit plantjes.

Daarna zijn we doorgereden naar de grenslijn tussen Oost en West Kaap. Dit een een immens grote brug en daar kan je vanaf springen, wel met een elastiek natuurlijk, oftewel bungee jumpen.
Deze plek is de werelds hoogste sprong. Ruim 226 meter van de brug boven de Bloukrans Valley.
Een gigantische sprong is het om te zien.

Hierna rijden we nog een uurtje door en komen we uit in Knysna. Hier verblijven we 2 nachten in het Graywood Hotel.

Morgen hebben we een redelijk vrije je dag. Eerste rustig uitslapen en dan een boottocht over het meer bij Knysa. Hier hebben we vanavond al gegeten bij het waterfront. Morgen bij daglicht maar eens bekijken.

Slaap lekker en tot snel,

Jeff & Angely

• 04 December 2015 - 22:58

Roel:

Ik ga het volgen en kijken wat ik kan vinden op internet voor FB, geniet ervan

• 05 December 2015 - 07:35

Gerda:

Hallo samen.
    Net filmpjes van Roel zitten kijken wat jullie gisteren hebben gedaan. Jammer van de walvissen het zouden die mooie grote moeten zijn geweest. Lekker rustig aan doen vandaag ik ga zo naar Moos eten geven. Groeten Gerda en Gerrit

• 05 December 2015 - 13:35

Tante Aal:

Groeten van Tante Aal en geniet nog van jullie huwelijksreis.
    Breng maar een aapje mee.