Dag 13 Cintsa naar Cape St. Francis - Reisverslag uit Cape St Francis, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu Dag 13 Cintsa naar Cape St. Francis - Reisverslag uit Cape St Francis, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu

Dag 13 Cintsa naar Cape St. Francis

Door: Jeff

Blijf op de hoogte en volg Jeff & Angely

03 December 2015 | Zuid-Afrika, Cape St Francis

Na een prachtige dag gister en lekker geslapen met de kleine beestjes om ons heen gaan we vandaag verder naar zuidwesten richting Cape St. Francis. We vertrekken om 08.30 vandaag een gaan via King Williams Town en dan naar Grahamstown. Daar maken we een korte stop voor de koffie en even de stad te bekijken. Hier zie je veel gebouwen uit de oude engelse tijd. Een leuke stad om door ge wandelen. We rijden dan nog een uurtje door voor de lunch bij een winkel waar je roosterkoeken kan krijgen. Dat is een brood wat op de BBQ word gemaakt. Je kan deze broodjes met een vulling naar keuze krijgen. Een echt Afrikaans gerecht.

Na de lunch gaan we verder via Port Elizabeth, de kust en industriële kant. De grote fabrieken zitten hier, Parmalat voor de zuivel, Continental banden, batterijen fabriek, cement. Ook word de 3e grootste haven gebouwd momenteel.

Nadat we Port Elizabeth hebben gezien komen we aan bij Cape St. Francis. Een indrukwekkend plaatsje waar de welvaart een stuk beter is. Grote huizen, geen hekken met stroom of tralies voor de ramen. De meeste huizen zijn gelijk in stijl wit met zwarte daken. Erg mooi om dit zo te zien. Hier is ook ons resort waar we een nachtje verblijven. Nou we hebben de ruimte met 2x 2 persoons bedden een groot bad en inloopdouche en nog een keuken. De bovenverdieping heeft nog een een douch met 2x 1 persoons bed.

Dit is trouwens ook de plek waar de walvissen zitten. We lopen tegen het einde van het seizoen, vorige week al, en helaas is gebleken dat de walvissen inderdaad al weg zijn. De walvissen encounter is helaas niet meer mogelijk morgen. We gaan wel naar een opvangcentra voor pinguïns dat is ook wel leuk.

Daarna rijden we door via de Gardenroute naar Knysa waar we dan 2 nachten verblijven.

De tijd gaat snel en de indrukken overweldigend we hebben verhalen genoeg!

Tot snel,

Jeff & Angely

• 04 December 2015 - 07:55

Gerda:

Hoi.
    Zo te horen hebben jullie een appartement in plaats van een hotelkamer . Jammer dat de walvissen niet doorgaan is een erg mooi gezicht die te zien. Neem knijpers mee voor de pinguïns als het binnen is heb je die zeker nodig haha. Buiten wil het nog wel veel plezier vandaag bij de pinguïns . Gerda en Gerrit

• 04 December 2015 - 12:43

Bert Vaatstra:

Weer een mooi verhaal.

• 04 December 2015 - 21:55

Gerda:

Hoi.
    Fijn dat jullie vandaag weer een mooie dag hebben gehad met de pinguïns .
    En dat toer daar het woud ook mooi was. Voor nu lekker slapen en morgen gezond weer op.
    Big mama en Gerrit en Lizzie