Dag 1 We zijn er!!!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu Dag 1 We zijn er!!!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu

Dag 1 We zijn er!!!!

Door: Jeff & Angely

Blijf op de hoogte en volg Jeff & Angely

21 November 2015 | Zuid-Afrika, Pretoria

Zo we hebben even internet! We zijn aangekomen in Pretoria.

De vlucht ging mooi, een paar even lichte turbulentie maar verder niks, de tijd ging ook redelijke snel!

Bij aankomst in Johannesburg was het natuurlijk al donker, dus konden we tijdens het landen weinig zien. De snelheid zat er wel in want toch 25 minuten eerder geland dan verwacht. Daar een tijdje in de rij bij de douane en konden we de koffer ophalen. We konden daarna zo doorlopen naar de uitgang waar Johan, onze reisleider voor deze 3 weken, stond te wachten.

We hebben een groep van 36 personen, er zijn nog Nederlandse reizigers uit andere landen en van andere reisbureau's. We zijn wel de jongste in deze groep.

Toeval is dat we nu al mensen hebben leren kennen uit omgeving Zwolle. Dus een kleine wereld!

Om 00.00 uur zijn we aangekomen in Pretoria na een klein uurtje met de bus, oh ja rijden met de bus, hier rijd alles links, dat is wel even wennen, ook het instappen dus. Sta je mooi aan de verkeerder kant van de bus te wachten.
Onderweg gaf Johan wat informatie en kwam het gesprek over de vakantie. Nou Johan zegt: Jullie zijn op reis, vakantie doe je aan het zwembed liggen en uitslapen. Nou dat is iets wat wij niet zullen gaan doen.

Na even wat rommelen zijn we om 01.30 gaan slapen. Dat het vroeg licht zou zijn wisten we maar om 05.10 schijnt de zon hier al volop!

We hebben net lekker ontbeten en gaan ons klaarmaken een tour door Pretoria en vanmiddag naar Soweto.

Tot de volgende blog!!

• 22 November 2015 - 08:35

Gerda:

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Wat een geluk hè dat we jullie eigen vliegtuig konden zien. Was even opletten zagen jullie weg taxiën en konden toen wel jullie volgen naar de startbaan. Foto's maken en thuis kijken of het het goede vliegtuig was en hoera hij was het. Een hele fijne dag en tot het volgende bericht groeten van ons Gerda en Gerrit

• 22 November 2015 - 09:03

Albert:

We hebben bij vertrek jullie vliegtuig kunnen filmen en fotograferen.Ook heb ik van de landing op de flight radar foto,s kunnen maken.Geniet vandaag van jullie eerste vakantiedag.
    Groet,Pa

• 22 November 2015 - 09:06

Bert Vaatstra:

Heel veel plezier.het gaat goed met de poes.Die kijkt eerst de kat uit de boom.Vanmiddag weer.Geniet er van.Groeten uit een nat en koud Zwollywood.

• 22 November 2015 - 11:51

Roel:

Veel plezier, ik heb van beide steden een dokumantaire op FB gezet, kunnen wij ook een beetje zien wat julie zien.

• 22 November 2015 - 16:06

Wilma:

Hoi luitjes,

Ik kijk uit naar jullie verslagen, superleuk!
    Heel veel plezier, lekker genieten. Liefs Wilma

• 22 November 2015 - 16:43

Trees Van Royen:

Hoi Jeff en Angela,
    Fijn dat de vlucht goed is verlopen
    Ik hoop dat jullie net zo genieten van dit mooíe land als ik heb gedaan.
    Jullie zitten in de zon, ik zit in 15 cm snéeuw en het is ijskoud, maar zo
    mooi.
    Veel plezier. Liefs Trees

• 23 November 2015 - 21:05

Dini En Frans:

We hebben jullie verslag met plezier gelezen.We begrijpen dat het een zwaar programma wordt,maar het is vast heel interessant en mooi.We wensen jullie een hele fijne tijd.Veel plezier.
    groeten Dini en Frans