Dag 12: Bandung – Yogyakarta (per trein) - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu Dag 12: Bandung – Yogyakarta (per trein) - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu

Dag 12: Bandung – Yogyakarta (per trein)

Door: Jeff Schutte

Blijf op de hoogte en volg Jeff & Angely

29 September 2017 | Indonesië, Bandung

Vandaag hebben we de treinreis van Bandung naar Yogyakarta. We reizen in de executive coupe. Zeg maar de eerste klasse in de treinen van Nederland. We zullen onderweg de nodig landschappen, rijstvelden en dorpjes tegen komen. Helaas zien we wel dat de ramen erg vuil zijn en er een folie overheen zit. Om foto’s te maken is het helemaal niks waard. Dus opzoek met Sjoerd naar een alternatieve plek. Eerst maken we de deuren open waar we instappen. Deze zit met een simpele schuifje dicht. In korte tijd al de nodige foto’s gemaakt tot de bewaking komt en ons waarschuwt dat het absoluut niet mag. Nugi word er ook op aangesproken, iets wat we niet willen, en dus laten we de deuren voor wat het is. Deze deuren zijn wel beter dan de ramen in de coupe en met een paar doekjes maken we deze goed schoon. Helaas blijken we dan niet meer de enige te zijn en zoeken we dan maar weer een andere plek.

We lopen een beetje door de trein en komen bij het restaurant uit waar en aan beide kanten een schuifdeur zit. De mannen van de schoonmaak zitten hier te eten en hebben de deuren op en halve meter open staan. We vragen of wij hier de foto’s dan mogen maken en overleggen dit ook met de bewaker die onze eerder al aansprak. Ook die is akkoord en nu hebben we een mooi plekje gevonden zonder ramen en weerspiegeling. Hier vermaken wij ons wel haha.

De treinreis brengt ons inderdaad door verschillende gebieden en is erg mooi. Jammer dat we de ochtend deze plek nog niet hadden, toen reden we langs verschillende vulkanen. Maar goed we vermaken ons er prima tot de wisseling van het personeel en de nieuwe bewaker onverbeterlijk is en de deuren resoluut dicht gaan en we alleen nog door het raam mogen foto’s schieten. We hebben denk ik al wel genoeg en besluiten dan maar weer lekker te gaan zitten bij de rest. Nugi stelt voor dat we het bezoek aan de Prambanan tempel een dagje op te schuiven aangezien het al laat is en we een lange treinreis hebben gehad. We zijn dan ook op tijd in het hotel. Op tijd gegeten en naar een winkelcentrum geweest met Niek en Roger. De lens van Roger schuift niet meer goed in of uit misschien kunnen ze dat hier nog oplossen. Helaas blijkt er maar een kleine afdeling te zijn en durven ze ook niet aan om de lens te repareren. We lopen nog even rond en de dames voelen zich weer even een klein kind door op een kinderattractie te rijden. Lachen, gieren brullen natuurlijk. Zeker als je een klein kindje nog aan het huilen maakt he Niek!

We nemen een taxi terug naar het hotel kosten a 2,50 euro. Dat ben je in NL al kwijt als je alleen de taxi al belt. We komen aan bij ons hotel en gaan nog even naar de 19e verdieping. Daar zit een restaurant, fitness en zwembad op het dak. We hebben dus een bijzonder uitzicht over Yogyakarta. We drinken nog iets en gaan dan lekker naar bed toe.

Groetjes,

Jeff, Angely en Gerda