Dag 11: Stadstour Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu Dag 11: Stadstour Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu

Dag 11: Stadstour Bandung

Door: Jeff Schutte

Blijf op de hoogte en volg Jeff & Angely

28 September 2017 | Indonesië, Bandung

Vandaag hebben we een stadstour door Bandung. Dit gaan we dan lopend doen langs de plekjes in Bandung. Tegenover ons hotel hebben we de oudste bioscoop met een oude projector van Phillips. We nemen ook een kijkje in de zaal.

We lopen daarna door naar een wijk met hele smalle steegjes. In deze steegjes zit een winkel waar de Wajongpoppen maken. We krijgen de uitleg over hoe de poppen worden gemaakt. Het is vooral handgemaakt.

Daarna zijn we doorgelopen naar de sociëteit waar de Azie - Afrika conferenties zijn gehouden. Hier is een museum hoe dit tot stand is gekomen.

Daarna lopen we terug naar het hotel waar we op de bus stappen voor de lunch en daarna door naar de muziekschool waar een types Indonesisch instrument de Angklung word gespeeld. We zien hoe ze deze maken en krijgen een voorstelling van te zien met wajongpoppen en daarna met de Angklung. We mogen zelf ook spelen met de Angklung en weten met elkaar een paar nummers te spelen.

We sluiten de dag gezamenlijk af en eten met elkaar bij een restaurant in de buurt van het hotel waarna Jeff en Sjoerd nog even de drukke straat in lopen om nog een aantal avondfoto’s te maken.

Groetjes,

Jeff, Angely en Gerda

• 04 Oktober 2017 - 16:30

Anje Lambers:

Leuk om te horen dat jullie in Bandung waren. Daar ben ik vroeger (in 1947/48) vaak geweest. Het is koeler daar vinden jullie niet? Veel plezier!
    Groeten,
    Anje

• 04 Oktober 2017 - 17:29

Jeff & Angely Schutte:

Hallo mevrouw Lambers,

Het is een erg mooi stad en veel gezien. De reisleider gaf al aan dat het koeler is dan in West-Java.

Gr. Angely