Dag 9: Bukittinggi - Padang - Jakarta (Java) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu Dag 9: Bukittinggi - Padang - Jakarta (Java) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu

Dag 9: Bukittinggi - Padang - Jakarta (Java)

Door: Jeff Schutte

Blijf op de hoogte en volg Jeff & Angely

26 September 2017 | Indonesië, Batavia

Vandaag hebben we de transfer naar het vliegveld van Padang om dan te vliegen naar Jakarta. Dit zijn ongeveer iets meer dan een uurtje zijn.

Tijdens de reis hebben we nog even gezellig met Rini zitten praten, ze was vrij open over haar privé-leven over familie en leefomgeving en cultuuromgang. Heel erg fijn dat ze het vertrouwd en dit aan ons verteld en laat zien.

We zijn ruim op tijd bij het vliegveld en moeten dan ook even wachten voor we kunnen boarden. Stipt op tijd vertrekken we bij de gate en stijgen we op. Op deze vlucht zitten we allemaal door elkaar maar opvallend bijna iedereen aan het gangpad. Kort na het opstijgen krijgen we een warme maaltijd. Alleen is het tijdens het uitdelen erg onrustig in de lucht en ruimen ze alles snel weer op omdat er toch hevige turbulentie word verwacht. Het vliegtuig schut inderdaad maar hevig niet en het duurt dan ook niet lang of ze weer terug komen met de maaltijden.

We buigen een behoorlijk stukje af richting de Javazee, als we gewoon in 1 lijn waren blijven vliegen scheelde het zeker 30 minuten dat we eerder zouden zijn aangekomen. Wat de reden is weten we niet maar wel opvallend.

Nadat we zijn aangekomen worden we opgevangen door onze nieuwe reisleider Nugi. Hij gaat ons begeleiden tot aan Bali. We krijgen onderweg de nodige info en Nugi heeft een persoonlijke welkomsbrief met de nodige informatie en uitleg. Ook zit er een kaartje bij met de route die we gaan afleggen zowel met bus als met de trein. De eerst indrukken van Nugi zijn dan ook erg positief. Rini had het al goed voor elkaar en dat gaat met Nugi dus door. We gaan met de bus naar het hotel en zien dan al gelijk de verschillen met Sumatra. Veel hoogbouw en een grote en drukke stad. Het hotel ligt in een bovenwijk van Jakarta en ziet er goed uit. Een groot gebouw die tot de 23e etage gaat. Nadat we de spullen op de kamer hebben gaan Jeff, Sjoerd en Marleen op pad in de straten van Jakarta en Angely en Gerda gaan met een groep zwemmen in het hotel.

In de avond eten we in het hotel en ook daar weer de verschillen met Sumatra. Er is hier weer cola zero. Light producten kennen ze niet echt daar. We gaan met Niek, Roger, Sjoerd en Marleen naar Grand Plaza een ontzettend groot winkelcentrum in Jakarta. We rijden er heen met 2 taxi’s. Het is echt een ontzettend groot winkelcentrum. We lopen er rond en kijken wat. Na een tijdje gaan wij en Sjoerd en Marleen door om Jakarta bij avond te zien en Niek en Roger gaan zelf terug naar het hotel.

Tijdens de avondwandeling leuke foto’s gemaakt en lol gehad. Maar ook voor ons tijd om lekker te gaan slapen.

Groetjes,

Jeff, Angely & Gerda

• 04 Oktober 2017 - 18:14

Anje Lambers:

Bedankt voor het verslag!
    Anje