Dag 6 Hazyview naar Swaziland - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu Dag 6 Hazyview naar Swaziland - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu

Dag 6 Hazyview naar Swaziland

Blijf op de hoogte en volg Jeff & Angely

28 November 2015 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Vanochtend zijn we om 8.30 vertrokken vanaf het Numbi hotel op weg naar Swaziland. Onderweg hebben we een koffiepauze bij een groot winkelcentra, Angely haalt hier haar nieuwe slippers. Na de regenbui van gister lopen deze niet zo lekker meer en zit er een scheur in de zool.
Vandaag hebben we een rollende lunch, dat is dat we lunch kopen bij de supermarkt en dan rijdend in de bus op eten. Dat is dus een rollende lunch. Tegen de middag komen we aan bij de grens Zuid Afrika en Swaziland. Tussen de posten Jeppe's Reef en Matsamo ligt Niemandsland waar een Matsomo Culteral Village is. We moeten eerst onze paspoorten laten afstempelen dat we Zuid Afrika verlaten en na 300 meter een stempel dat we Swaziland inrijden. Daar word een stukje theater opgevoerd door een dansgroep zoals het gewoon is in hun cultuur. Wat kunnen zij prachtig zingen en dansen. Toevallig of niet maar deze groep gaat op toernee en komt begin 2016 in Nederland naar Raalte. Dus waarschijnlijk gaan we daar nog heen. Als afsluiting er bezoekers op de dansvloer getrokken en hoe graag ze het ook NIET wil mag Angely mooi mee. Gelukkig viel het mee en was het maar een minuutje en klaar. Maar ze heeft het knap gedaan om mee te dansen op de Afrikaanse muziek. We rijden nog een stukje verder waar we uiteindelijk naar bij onze overnachting uitkomen bij Hawane Resort. Dit zijn leuke huisje bijna als de hutjes van de vroeger stammen.

Na even opgefrist te hebben zijn we in het midden van het resort, is gezellig klein in verschillende kringen naast elkaar, bij een lange tuinbank gaan zitten. Bijna iedereen ban de groep zat er en lekker gezellig met een borreltje gezellig te praten. Na het eten hebben we nog weer een tijdje buiten gezeten en ontzettende gelachen met Gerda die de bierdopjes wilde ploppen en daar triomfantelijk joepie roept en onze Belgische zotten Cecil en Toon, wat een heerlijk mensen zijn dat! Toon is voor ons de nieuwe big six, de snurkende big six, die kan hele bossen omzagen en iedereen hoort dat. Maar wat hebben we gelachen daar.

Na deze gezellige avond komt er ook de tijd om te gaan slapen, morgen Swaziland weer verlaten en naar St. Lucia. Op maar de krokodillen en niklpaarden.

Tot snel,

Jeff & Angely

• 28 November 2015 - 07:38

Gerda:

Hallo.
    Ze als jullie begroet werden met je je wel een belangrijk persoon vinden. Dans en zang voor jullie. Raalte is niet zo ver weg dus ja dan moet je als het kan het gaan doen.