Dag 4 Chisomo Bush Lodge - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu Dag 4 Chisomo Bush Lodge - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu

Dag 4 Chisomo Bush Lodge

Door: Jeff

Blijf op de hoogte en volg Jeff & Angely

24 November 2015 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Vandaag is het vroeg wakker worden! Om 05.00 staat de koffie en thee klaar. En om 05.30 gaan we beginnen met de ochtend game drive. We hebben er zin in! De buffel, olifant en leeuw hebben we al gezien, de luipaard en neushoorn gaan we nog opzoeken! Tijdens het instappen vraagt reisgenoot Rinus of ik anders wel voorin wil zitten? Dat dacht ik wel! We rijden de gate uit en gaan opzoek naar de wilde dieren. Vandaag hebben we ook Evans en Collen weer als begeleiders. Evans is Ranger en chauffeur en Collen de tracker. Collen zit voorop de jeep en kijkt naar de sporen op de weg. Als ze sporen zien overleggen ze met elkaar of het een oud of vers spoor is en welke richting ze dan opgaan. Sporen kunnen zijn afdrukken van de poten, uitwerpselen of kadavers. Na goed 10 minuten zien ze een eerst spoor en jawel kort ernaar een giraffe op ongeveer 50 meter van ons vandaan druk te eten. Daarna zien we de nodige bushbacks en impalas voorbij komen. Dan gaat Evans stil staan en luistert naar wat er op de radio word gezegd.
Hij gaat staan en zegt een verrassing te hebben maar dan moeten we doorrijden en niet meer stoppen. Hier gaan we mee akkoord en Evans zet het gas er goed op. Na een kleine 15 minuten stopt Evans en stapt hij uit met Collen om ons even later op te halen. We mogen uitstappen en door de bosjes lopen richting Collen. Tot onze grote verrassing ligt er een vrouwtjes cheetah in de struiken. Deze kunnen we tot zeker 20 meter benaderen. Wat een prachtig gezicht is dat! Na 10 minuten laten we cheetah met rust en gaan we verder. We komen een groep zebra's en giraffen tegen en uiteindelijk ga we de hoek om en hebben we daar nummer 4 van de big five de neushoorn. Ze staan midden op de weg en lopen langzaam naar de linker kant. Nu kunnen we ze mooi van dichtbij bekijken! De verrassing word nog mooier want nu blijkt de mannetjes cheetah ook gezien te zijn en ook daar gaan we heen en ja ook die bekijken we van dichtbij. Wat een prachtige dieren zijn dit. Na deze mooie ochtend waar we onderweg nog even koffie/thee met een cupcake hebben gehad gaan we terug naar de lodge.

Bij aankomst van de lodge worden de door Bianca, manager of de lodge, met een verfrissend koud handdoekje. Daarna kunnen we even naar de lodge waarna om 09.00 het ontbijt klaar staat. Na een gezellig ontbijt met z'n allen hebben we voor ons zelf de tijd tot de lunch om 13.00.

We hebben lekker op onze veranda voor de lodge gezeten met een boek en de foto's die we al gemaakt hebben. Ook genieten we van ons uitzicht en hopen we nog op enkele wilde dieren die misschien voorbij komen. We zien ineens 2 bushbacks voorbij komen en gaan voor onze lodge omhoog.

Om 13.00 hebben we een lunch en daarna maken we onze klaar voor de middag game drive.
Jeff vraagt aan Evans of hij de GoPro mag installeren op de bull bar van de truck. Dit is geen probleem. Na wat aanpassingen past de GoPro en kunnen we de drive gaan filmen, nu maar hopen dat er wat voor de truck gaat lopen! Ook deze drive gaat er niemand voorin zitten dus Jeff gaat voorin vanmiddag. Dit komt ook mooi uit om de accu van de GoPro te kunnen vervangen.
We komen weer vanaf alles tegen onderweg. De enige van de big five die we nog moeten is de luipaard. We gaan dan ook naar het gebied waar ze veel zijn. We komen ook weer veel tegen onderweg. Alleen nog geen luipaard helaas. Tegen zonsondergang is het tijd voor een drankje en een hapje. Met een mooi uitzicht op de achtergrond.

We rijden terug naar de lodge als we onderweg nog een kleine plas passeren, Collen en Evans schijnen met de zoeklampen en er blijkt een krokodil in water te liggen. Je ziet nog net de ogen en snuit boven water!

Vanavond hebben we lekker met de hele groep gegeten en op tijd naar de kamer. De volgende morgen is het weer vroeg op voor de game drive.

Tot snel,

Jeff & Angely

• 27 November 2015 - 21:33

Gerda:

Hoi.
    Jullie hebben erg goed zo te lezen. En wat een massel dat je voor in kon zitten en ook met de GoPro er voor op. Wat zal dateren mooie film worden. En zo als altijd dadelijk lekker slapen en gezond morgen weer op Big mama en Gerrit