Dag 6: Samosir – Lumban Binanga – Silindung vallei - Reisverslag uit Sipirok Janji Raja, Indonesië van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu Dag 6: Samosir – Lumban Binanga – Silindung vallei - Reisverslag uit Sipirok Janji Raja, Indonesië van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu

Dag 6: Samosir – Lumban Binanga – Silindung vallei

Door: Jeff Schutte

Blijf op de hoogte en volg Jeff & Angely

23 September 2017 | Indonesië, Sipirok Janji Raja

Vandaag hebben we een lange reis voor boeg naar Sipirok. We gaan 216 KM rijden, nu lijkt dat niet zo veel maar leg die afstanden maar eens af in dit gebied. De wegen zijn slecht, smal en het is berg op en berg af. We vertrekken dan ook weer vroeg vandaag. Aangezien er 2 dagen geleden 2 koffers zijn blijven staan in de bus is iedereen vrij alert om te zien of zijn of haar koffer wel is meegekomen. Na de oversteek met de boot gaan we met de bus weer verder. We maken een stop bij een rijstveld, deze ligt op een mooie plek met een even zo mooi uitzicht. Daarna zijn we naar een ananasplantage gereden waar ze naast ananas ook bananen en cacao hebben. Na weer een stukje verder te zijn gereden zijn weer gestopt bij het dorpje Lumban Binanga, Ook een dorpje van uit de Batak Toba culturen. Onderweg maken we een stop bij een tankstation, aangezien de bus geen toilet bezit stoppen we vaker voor een toiletstop. Hier zien Angely en Niek een aapje vast aan een ketting zitten. Ze geven het aapje met de emmer uit de herentoilet wat water wat die graag wou met een banaan uit de bus. We rijden door naar lokale markt in Balige en daarna door naar de zwavelbronnen bij Sipoholon. We komen tegen het einde van de dag aan in onze hotel in Sipirok. Tot op heden waren onze hotels van redelijk tot prima kwaliteit alleen dit hotel was toch wel van een mindere kwaliteit. Niet schoon en lelijk, veel gaten en kieren en lekkage plekken. Van buitenaf lijkt het een mooi hotel met de verschillende bungalow’s. Voordeel daar wel was dan weer dat er WiFi was en ook redelijk snel zelfs. Konden we de nodige verslagen weer online zetten. We zijn als groep lekker gaan eten en daar hoorde we nog dat de koffer van onze geweldige leuke reisleidster Rini op het eiland Samosir is blijven staan bij de aanlegsteiger. Dat is wel erg sneu nadat ze heeft willen voorkomen dat er koffers van ons zouden blijven staan is het nu haar eigen koffer. Morgen hebben we de langste dagtocht voor de boeg. Dus wederom er vroeg uit koffer buiten om 6.00, ontbijt om 6.30 en vertrek om 7.00 uur.

Groetjes,

Jeff, Angely en Gerda

• 25 September 2017 - 14:02

Anje Lambers:

Bedankt voor het verslag!
    Groeten,
    Anje