Dag 1 en 2 Vlucht en aankomst Medan - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 Vlucht en aankomst Medan - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2 Vlucht en aankomst Medan

Door: Jeff Schutte

Blijf op de hoogte en volg Jeff & Angely

19 September 2017 | Indonesië, Medan

Hallo familie, vrienden en lezers,

Maandag 18 september 2017 staat om 10.30 uur pa voor de deur om mij en Angely naar Schiphol te brengen, mama is samen met Gerrit al onderweg met de trein. Na een voorspoedig autorit zijn we mooi op tijd op Schiphol. We zijn zelfs zo vroeg dat de incheck nog niet mogelijk is. Dus dan maar even naar het panorama deck, een kopje koffie en rondkijken bij de verschillende pieren.

Uiteindelijk kunnen we inchecken en lopen we naar de balie, daar vragen ze ons welke stoelen we hebben. We geven aan dat we die niet weten omdat online inchecken niet mogelijk was. Aangezien ik nogal lang ben zouden ze even kijken naar juiste plekken, en die hebben we kregen. Vooraan een nieuwe rij naast elkaar met alle ruimte voor ons. Super plaatsen dus.

Uiteindelijk zijn we met 45 minuten vertraging vertrokken naar Jakarta - Java. De vluchtduur zal ongeveer 14 uur zijn. Een hele zit maar goed we krijgen er hopelijk iets voor terug.

We krijgen al snel een warme maaltijd en ook de versnaperingen en drinken kan je voldoende krijgen. Na een aantal uur gaat het licht uit en het is al donker we vliegen het ook tegemoet nu. Na steeds wat dommelen is het in eens ochtend en worden we gewekt voor een ontbijtje. We vliegen met Garuda Indonesia en dat is allemaal prima verzorgt.

De flight information rommelt een beetje met de aankomsttijden waardoor het lijkt dat we onze aansluiting naar Medan - Sumatra gaan missen. Gelukkig blijkt al snel dat de tijd een uur te ver vooruit staat en we nog wel op tijd zullen zijn.

Bij aankomst in Jakarta staan we vol verbazing te kijken wat een enorm vliegveld het is. Groot, wit, spiegels en steriel en ook rust. Geen wachtrijen en zonder veel gedoe langs de douane en securitycheck. Alleen wat een afstand van Terminal 3 naar immigratie door naar de incheck waarna we weer naar Terminal 3 gaan om vervolgens naar gate 22 te gaan alleen staan we bij gate 12. Dan merk je echt he groot dit vliegveld ook is. Onderweg komen we dan ook al medereiziger Frank tegen in een golfkarretje die ons roept en we een lift krijgen. Dat scheelde toch wel even een stukje lopen.

Om 13.57 vliegen we vanaf Jakarta naar Medan - Sumatra, ongeveer 2 uurtjes vliegen. Ook hier weer mooie plekken en een warme maaltijd. Kort voor 16.00 uur landen we dan op onze bestemming waar de rondreis begint.

Onze eerst indruk is er ook al, wat is Medan een drukke stad. Over 30 KM gaan we ruim 1,5 uur doen. Dit werd zelfs 2 uur. Hier zie je ook wel de armoede en vervallen gebouwen. Toch zie je dan wel weer veel nieuwe grote dure auto's rijden.

Om 18.15 komen we aan in ons hotel en hebben we onze kamer opgezocht. We gaan lekker even afspoelen en dan slapen na een lange dag. Morgen de stadstour en dan naar de orang-oetangs kijken.

Tot de volgende keer.

Groetjes Jeff, Angely en Gerda

• 19 September 2017 - 22:25

Ankie:

Ik vind dit zo leuk dat ik jullie kan volgen . En Angely het gaat goed met mr. Oosterbroek ,gezellig gehad .

• 19 September 2017 - 22:57

Roel:

Fijne voortzetting nog en julie worden ook door de familie in Canada van dag tot dag gevolgd, veel plezier nog, ik heb de orang-oetangs al klaar staan.

• 20 September 2017 - 16:17

Anje Lambers:

Bedankt voor jullie mail en foto's. Erg leuk om te horen hoe het jullie vergaat. Erg spannend allemaal!

Een heel goede reis verder gewenst!

Anje