Dag 21 Kaapstad - Robbeneiland en terug naar huis - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu Dag 21 Kaapstad - Robbeneiland en terug naar huis - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu

Dag 21 Kaapstad - Robbeneiland en terug naar huis

Door: Jeff

Blijf op de hoogte en volg Jeff & Angely

11 December 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allen,

Vandaag de laatste voor we terugvliegen vannacht. Omdat het programma wat is gewijzigd en er toch het bezoek naar Robbeneiland werd aangeboden gaan de meeste van de groep de ochtend naar Robbeneiland. We gaan toch mee om te kijken wat er mogelijk is. Maar helaas ze houden voet bij stuk. Vreemd is wel dat er nog voldoende ruimte is aan boord maar dan moeten we opnieuw kaarten kopen. Misschien dat we kaarten buiten later kunnen verkopen. En anders nemen we het nog wel op met het reisburo. We gaan dus voor nieuwe kaarten en met de groep mee.

Na een ferry tocht wat lekker op en neer gaat komen we aan bij Robbeneiland. Een zeer indrukwekkend gebeurtenis. Een groot deel van geschiedenis begint hier toch wel met Dr. Nelson Mandela en andere politieke gevangenen. Een beeld die er wel is maar anders lijkt is dat de gevangenis niet groot is, er zit een heel dorp naast en een landingsbaan. De medewerkers van de gevangenis woonden met familie op het eiland. Nu ook nog steeds! Dat zijn medewerkers van het museum nu.

We krijgen een rondleiding van Peter, een politiek gevangene tussen 1980 en 1996, hij verteld ons hoe het allemaal er aan toe ging op Robbeneiland. We hebben dus de cel van Nelson Mandela ook gezien. Over de politiek, democratie en (over)leven. Erg indrukwekkend dus.

Na Robbeneiland zijn we met een groep wezen eten bij een restaurant in het Victoria en Alfred waterfront. Dit was er gezellig. Hierna zijn we terug gegaan naar het hotel om de koffer verder in te pakken en op te frissen voor we naar het vliegveld gaan.

Helaas blijven er 7 reisgenoten achter, ook zij waren toch liever met ons terug gegaan met ons gezellig, die ons uitzwaaiden.

We hebben de laatste uren op het vliegveld wat gedronken en het laatste geld opgemaakt, omwisselen kon pad boven een bepaald bedrag. Dat hadden we al niet meer.

Nu wachten tot het vliegtuig er is!

Tot snel,

Jeff & Angely