Dag 20 Kaap die Goed Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu Dag 20 Kaap die Goed Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu

Dag 20 Kaap die Goed Hoop

Door: Jeff & Angely

Blijf op de hoogte en volg Jeff & Angely

10 December 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Vandaag nog een drukke dag! Ruim 200 KM gaan we vandaag afleggen naar Kaap de Goede Hoop. Via de kustlijn rijden we Kaapstad uit naar Hout Bay. Hier gaan we een boottocht maken naar een rotspartij waar ontzettend veel zeehonden liggen. We gaan direct aan boord en verlate de haven. We zitten voor op de boot en die dobbert lekker op en neer op het water.

Maar dan ineens....Jan roept kijk daar een walvis!! Jeff zit er met de rug naar maar Angely niet en die zit de walvis, bultrug, vol uit zee komen en een behoorlijk plons maken. Jeff ziet alleen de grote plons nog. Even later zien we bultrug nog een keer gaan en maakt Jeff snel een foto. Met goed inzoomen zie je de immens staartvin. Deze is zeker 1,5 meter. We zien de bultrug helaas nu niet meer.

De zeehonden komen we nu aan en die zitten massaal op de rotsen. Dit zijn er echt honderden.

We komen weer aan wal en gaan via de pass van Chapman's naar Kaap de Goede Hoop en Kaap Punt bij de vuurtoren.

Kaap de Goede Hoop is net meest zuid westelijke punt van Afrika. Er mooi om hier staan bij het bekende bord.

Ook de vuurtoren, lopend naar boven, is mooi om te zien. Een enorm uitzicht.

Daarna rijden we door naar Boulders Beach naar de pinguïns. Hier zitten er honderden bij elkaar.

Bij aankomst van het hotel nemen we afscheid van Erni onze chauffeuse. Afgelopen nacht is er ingebroken bij onze bus. Zijraampje ingeslagen en de navigatie eruit. Deze was men vergeten eruit te halen. In Kaapstad kan men niet dit type raampje vinden en moet de bus per direct terug naar Pretoria, dit is1500 KM terugrijden. Erni verteld ons dat de reis bij elkaar 4410 KM hebben afgelegd in 19 dagen dat ze onze chauffeuse was. Ze vond ons als groep 1 van de beste in haar loopbaan.

Bij bar nemen we nog een drankje op de verjaardag van Toon! Die word morgen 60!

We gaan op tijd eten want morgen vroeg uit naar Robbeneiland.

Tot snel,

Jeff & Angely

• 11 December 2015 - 12:43

Gerda :

Hoi.
    Wat een mazzel dat jullie toch nog een bultrug hebben gezien. En de zeehonden zo dichtbij in het wild te zien. En dan nog gewoon vrije pinguïns op een strand te zien . Mooie foto bij kaap de goede hoop. Morgen en mooie dag op Robbeneiland en nog even rusten op de kamer. En een goede reis terug en tot morgen op Schiphol. Gerda en Gerrit

• 11 December 2015 - 13:45

Wilma:

Hey Angely, wat schrijf je leuk.
    Erg mooi om jullie reis zo te volgen, alsof ik er een beetje bij ben, super!
    Geniet nog lekker even!!!

• 11 December 2015 - 17:00

Ankie:

hallo hallo. het zit er bijna op . alle verslagen gelezen. jullie hebben een fantastische reis gemaakt. heel veel gezien en volgens mij ook super gezellig. om nooit te vergeten. ik wens jullie dan ook een hele goede vlucht naar huis terug, het is heel mooi om te gaan maar nog mooier om gezond weer thuis te komen. hele hele dikke knuffel en tot snel.

• 11 December 2015 - 20:05

Gerda:

Hallo.
    Nog even en dan vliegen jullie terug probeer lekker te slapen en morgen gezond weer wakker en tot op Schiphol . Big mama en Gerrit