Dag 19 Stellenbosch naar Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu Dag 19 Stellenbosch naar Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu

Dag 19 Stellenbosch naar Kaapstad

Door: Jeff & Angely

Blijf op de hoogte en volg Jeff & Angely

09 December 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,
Vandaag zijn we naar Kaapstad vertrokken, dit is een erg drukke stad, met veel grote gebouwen. Hier zijn we begonnen met een koffiestop bij een zeer mooi strand en uitzicht op de Tafelberg dit was bij Bloubergstrand bij. We dachten dat er een stuk rubber lag, maar dit was een pikzwarte, naakte enge man.

Daarna zijn we naar de Botanische tuinen geweest, zo mooi en zo ontzettend groot. Je loopt hier in een soort sprookje qua natuur. Uren hebben we hier rond gelopen en genoten. Alleen de bediening is in Afrika erg traag, zodat we ons broodje naar een uur hebben meegenomen als een take-a-way de bus zou gaan vertrekken inmiddels.

Hierna zijn we doorgereden naar de tafelberg. Met de kabelbaan ga je in 6 minuten omhoog, in de kabelbaan draait het plateau rond zodat je alles kan zien.

Wat is het een indrukwekkend gezicht! 1080 meter boven zeespiegel, een heldere mooi namiddag.
Zoveel te zien vanaf boven. Maar het weer kan ook omslaan. Na 40 minuten staan we in de wolken en koelt het ook een stuk koeler aan.

Na een uurtje op de tafelberg zijn we naar ons hotel gereden midden in Kaapstad aan de hoofdweg de Herengracht bij het standbeeld Jan van Riebeeck.

Samen met Toon en Ceciel zijn we naar Victor & Alfred Waterfront een pizza gegeten met uitzicht op de tafelberg

Dit wat weer een prachtige dag, wat vliegt de tijd!

Tot snel,

Jeff & Angely

• 11 December 2015 - 12:35

Gerda:

Hoi.
    Dus toch op de Tafelberg geweest wat zit je lang in de kabelbaan. En de botanischetuin dat is altijd prachtig planten en bloemen die je nog nooit gezien heb staan daar ineens. En alle kleuren die ze hebben . Fijne dag voer morgen Gerda en Gerrit

• 11 December 2015 - 16:05

Anje Lambe3rs:

Bedankt voor de leuke mail, zodat we (de lezers) kunnen meegenieten van b.v. het uitzicht op de Tafelberg en de botanische tuin. Veel plezier verder.
    Hartelijke groeten,
    Anje