Dag 18 Stellenbosch - wijnvelden - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu Dag 18 Stellenbosch - wijnvelden - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu

Dag 18 Stellenbosch - wijnvelden

Door: Jeff & Angely

Blijf op de hoogte en volg Jeff & Angely

08 December 2015 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we een bijna vakantiedag we mogen uitslapen en vertrekken om 09.00 naar Stellenbosch. Eerst hebben we een tour de stad. Stellenbosch is een gebied waar veel wijnvelden zijn, die Bergkelder is èèn van de bekende in Stellenbosch. Hier worden de wijnen van Fleur du Cap gemaakt. Hier gaan we dan later dan ook nog kijken.

Stellenbosch is ook èèn van de grootste steden met een universiteit. Een groot gebied herbergt allemaal verschillende gebouwen met opleidingen. Ook zijn er verschillende verblijven waar de jongens en meiden gescheiden worden. Na de tour de Stellenbosch komen we aan bij Oom Samie se Winkel. Hier kan je elke prularia krijgen. Zo hebben ze er jammerlappies. En dat zijn gewoon katoenen servetten, en als je deze weggooit is het jammer.

Hier hebben we een ontzettend leuk boekje gekocht van Stef Bos, Afrikaans met een knipoog. Leuke woorden en spreuken van het Nederlands vertaald naar het Afrikaans bijv. een condoom is een zaadzakkie.
Hierna zijn we naar de Bergkelder geweest, je weet niet wat je ziet, honderden vaten wijn en likeur.
In een echte wijnkelder, kregen we in 5 ruimtes elke keer een andere wijn te proeven.
En bij de laatste, een heel zoete dessertwijn en een heerlijke fudge.
Het was vooral voor Angely reuze interessant om te zien, hoe al haar favoriete wijnen werden gemaakt.

Hierna mochten we slenteren in Stellenbosch, dit hebben we gedaan met Gerrit en Ada. We zijn in een hoop winkeltjes geweest en hebben wat gedronken in een heel oude bakkerij. Dit was erg gezellig.
Gelukkig is het weer niet meer bewolkt en kunnen we genieten van de zon.
Tot snel..
Jeff en Angely

• 10 December 2015 - 19:39

Gerda:

Hoi hoi.
    Vandaag weer een niet helemaal lekker lopen dag gehad. Wat zware benen door het proeven. Maar het zal best mooi geweest zijn. Wat leuk om een boekje te vinden nederkaans er zullen best wel vreemde worden in staan. Toch gaat de tijd snel nu morgenavond komen jullie al terug . Wat zijn de weken vlug gegaan zaterdag staan we weer op Schiphol maar dan om jullie op te halen. Geniet morgen op Robbeneiland en eengoede reis terug. En voor zo nog lekkerslapen en gezond weer op. Big mama en Gerrit

• 10 December 2015 - 20:53

Liane :

Wat is dat snel gegaan zeg, nog maar 1 dagje genieten en jullie huwelijksreis zit er alweer op. Zo te lezen hebben jullie het erg naar de zin gehad en heel veel moois gezien. Een hele fijne dag nog morgen en een goede terugreis gewenst. Liefs Nathan en Liane.