Dag 17 Oudtshoorn naar Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu Dag 17 Oudtshoorn naar Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu

Dag 17 Oudtshoorn naar Stellenbosch

Door: Jeff

Blijf op de hoogte en volg Jeff & Angely

07 December 2015 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Hallo,

Vandaag zijn we vroeg uit de veren. Gaan we eventueel wat dieren zien drinken? Om 05.00 gaat de wekker en kleden we ons aan om te gaan kijken. We lopen zover we kunnen rond. Bij de laatste huisjes staan hertjes te grazen. Veder zien we een groepje gnoes lopen en helaas was dit het. Maar het maakt er de plek niet minder van!

We frissen ons op in bad met uitzicht op het meer en gaan dan ontbijten. Om 08.00 is de bus er om ons al op te halen. We hebben een laatste lange reis te gaan naar Kaapstad, vandaag 450 KM. De buschauffeuse heeft ons gezegd aan het einde de totale kilometers door te geven. Naar eigen schatting komt dit wel uit op 4500 KM.

We rijden maar Robertson waar de branderij van Klipdrift zit. Hier kan je brandewijnen en likeuren krijgen. Een echt Zuid Afrikaans product. We hebben hier een proeverij met kleine glaasje en zoetigheid erbij.

Hierna rijden we door naar de wijnvelden van Stellenbosch waar we morgen naar een wijnveld gaan en ook weer een proeverij hebben.

We komen in de buurt van Kaapstad, de Tafelberg is al te zien. Nog 4 dagen in Zuid Afrika en een nacht terugvliegen dan zitten er alweer 3 weken op! Tijd gaat snel veel te snel!

Tot snel,

Jeff en Angely

• 08 December 2015 - 04:24

Gerda :

Hoi samen.
    Dus het was een tocht waar je aan het einde niet helemaal recht op je benen kon staan.
    Heb je nog gedacht aan mijn verzameling likeuren op het plankje boven de magnetron haha.
    Zal wel niet anders blijft het te lang staan vinden jullie. Maar het altijd leuk om te zien hoe het gemaakt word. En morgen bij de druiven is het ook vast leuk om te zien van druif tot wijn. Geniet er van want het telt nu af het is voorbij voor je er erg in heb.
    Gerda

• 08 December 2015 - 21:49

Gerda:

Hallo .
    Leuke foto's ook die kleine struis wat een dotje. En die fles was vast ook lekker .
    Nu lekker slapen en gezond weer op.
    Big mama en Gerrit

• 09 December 2015 - 22:16

Gerda:

Hallo.
    Ja de tijd gaat vlug over drie dagen zijn jullie weer terug. Die drie weken zijn om gevlogen Moos word steeds liever ben benieuwd of dat zo blijft. Of dat als jullie terug zijn we weer een mep of geblaas krijgen. Voor nu lekker slapen en gezond weer op. Big mama en Gerrit.

• 10 December 2015 - 10:07

Dini En Frans:

Het zit er bijna op voor jullie.We hebben mooie verslagen van jullie gelezen en foto's gezien .
    We wensen jullie een goede thuisreis en tot ziens.
    Dini en Frans