Dag 16 deel 2 Knysna naar Oudtshoorn - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu Dag 16 deel 2 Knysna naar Oudtshoorn - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu

Dag 16 deel 2 Knysna naar Oudtshoorn

Door: Jeff

Blijf op de hoogte en volg Jeff & Angely

06 December 2015 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Hallo allen,

Zoals beloofd de update van dag 16. We zijn voor de verandering eens laat vertrokken vandaag. 09.00 is het vertrekken vandaag. De tocht naar Oudtshoorn is niet zo heel groot ongeveer 120 KM.
Wel gaan we vandaag veel doen. Eerst stoppen we bij een pass, kloof met bergen waar een weg doorheen loopt, hier zijn enkele jaren geleden diverse aardverschuivingen geweest waardoor de spoorlijn bedolven ligt onder rotsblokken. Door gemeentebesluiten zal dit niet worden hersteld i.v.m. risico dat het weer kan gebeuren. De spoorlijn Knysna en Oudtshoorn is dus niet meer in gebruik, wat erg jammer is. Het scheen een leuke route te zijn geweest.

Hierna zijn we doorgereden naar Oudtshoorn naar de Cango Caves. Hier zie je enorme stalagmieten en stalactieten. We lopen de toeristenroute van een uurtje. Sommige zijn 800000 jaar oud.

Na de grotten zijn we naar de struisvogelboerderij geweest. Hier kregen we uitleg over de circle of life van de struisvogel. Van ei tot uitkomen en opgroeien. Er leuk om te horen en te zien. Wel was het erg warm vandaag. Ook voor de struisvogels.

Hierna was het nog 10 min naar onze lodge. Als groep van de superior hadden wij nu de upgrade. Buffelsdrift Game Lodge. Wat een geweldige plek. Met onze luxe tent tegen bergen uitkijkend over het meer. Aan het begin van de avond zij met onze groep van 10 lekker gaan borrelen op het deck kijkend naar het meer. Jeff had met Johan geregeld dat er een lekker flesje champagne in de lodge stond. Het is tentslotte onze huwelijksreis. Daarna hebben wij een rondje gedaan met deze groep en een tapasschaal voor tussendoor. De groep had nog een verrassing voor ons. 2 giraffen tegen elkaar aan met een hartje ertussen! Helemaal geweldig!

Ondertussen kijken we goed over het meer en zien we een giraffe lopen, gnoe, impala en later komen er nog 2 nijlpaarden voorbij. Daarna zijn we lekker gaan eten en vroeg naar bed. We willen er vroeg uit, misschien zien we nog wat drinken bij het meer!

Tot snel,

Jeff & Angely

• 07 December 2015 - 22:52

Roel:

Hallo daar,

Heb nog een paar luike doku's gevonden over de Cango Cames en de struisvogelboerderij, kunnen wij een indruk krijgen van wat jullie hebben gezien, fijne dagen nog.

• 08 December 2015 - 04:14

Gerda:

Hallo.
    Druipsteengrotten zijn altijd mooi al die vormen al. Hebben jullie de struisvogels nog mogen voeren? En op het ei mogen staan? Jullie tent zag er leuk uit toen jullie bij FaceTime het lieten zien. En door filmpje van Roel wist ik al een beetje hoe het er uit zag.
    Gerda