Dag 12 gamedrive Inkwenkwezi N.P. - Reisverslag uit Cintsa Mouth, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu Dag 12 gamedrive Inkwenkwezi N.P. - Reisverslag uit Cintsa Mouth, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu

Dag 12 gamedrive Inkwenkwezi N.P.

Door: Jeff & Angely

Blijf op de hoogte en volg Jeff & Angely

02 December 2015 | Zuid-Afrika, Cintsa Mouth

Halle allen,

Vandaag de gamedrive bij het Inkwenkwezi N.P. Dit park staat bekend om de witte leeuwen. Nu maar hopen dat we ze zien. We gaan met 2 groepen van totaal 20 reisgenoten.

We starten de tour en we zien als eerste weer de impala en bokken. Het is een echte off-road voor een 4x4 drive.

We rijden een heuvelachtig gebied in vanuit de bush en komen de gnoe, zebra en struisvogel. Dan gaan we naar een bufferzone en de Ranger pakt een wapen. Hier in deze zone leven de wilde katten. Deze worden gescheiden van de andere wilde dieren omdat ze anders populatie erg laag houden.

Na 15 minuten word onze dag al geweldig. rechts liggen 5 leeuwen en jawel de witte leeuwen! Wat een geweldige mooie beesten zijn dit. Ze lagen ongeveer 1,5 meter van de jeep. Overweldigend om dit te beleven.

Helaas moeten we weer terug. Net buiten de zone gaan we even wat drinken met de 2 groepen.

Iedereen is zeer onder in de indruk.

Onderweg terug weer de nodige impala's en bushbacks gezien. Ook de zebra's waren er weer voldoende.

Als we terug zijn bij de gate kunnen we nog kiezen voor de interactie met de cheetah. Dit was toch wel een hoogtepunt wat we zouden gaan doen. Nou dit was wel een hele ervaring want we zijn een grote open ruimte in gelopen en met de ranger voorop kijken waar de cheetah is. Nou we dachten dus 1 cheetah?! Werden er dus wel even 3! Midden in de struiken alle 3 bij elkaar. We konden er helemaal bij komen. Op de knietjes erachter en lekker aaien. De haartjes zijn stug en hard maar wat lekker genieten en spinnen. Het lijkt op grommen maar ze genieten gewoon.

Na 30 minuten is deze geweldige ervaring voorbij en moeten we terug. We drijven ze nog een beetje op zodat de rest van de groep, we waren maar met 5, Els, Jozefien, Hennie en wij. Geluk voor de andere 15 dat ze meeliepen met ons en die ze ook nog even konden zien.

Nadat we door de jeeps zijn terug gebracht snel de foto's en video veilig stellen. Terwijl we dat aan het doen zijn ziet Jeff in zijn ooghoek een baviaan, blauwbal baviaan vanwege iets blauws zeg maar, over het balkon gaan met een zak brood. We gaan het balkon op en zien er genoeg ook met kleintjes. We geven ze een paar biscuitjes en ze komen er massaal op af.

Wat hebben wij een prachtig dag gehad inmiddels. Vandaag is het verder vrij af en morgen gaan we 420 KM verder via Grahamstown naar Cape St. Francis.

We gaan ook alle foto's nu vervangen dus kijk in ons fotoalbum!

Tot snel,

Jeff & Angely

• 02 December 2015 - 15:02

Roel:

Hoop mooie dingen gezien weer, ik zal zien nog een paar mooie doku's op FB te plaatsen

groetjes

• 02 December 2015 - 15:57

Anje Lambers:

Hartelijk dank voor het doorsturen van jullie belevenissen. Wat spannend dat jullie witte leeuwen gezien hebben en cheetah's! Erg leuk om het allemaal mee te beleven.
    Hartelijke groeten,
    Anje

• 02 December 2015 - 16:26

Jolande Dijkhof:

Zo te zien voldoet de reis aan jullie verwachtingen. Gaaf hoor! Jullie krijgen opnieuw de groetjes van Piet, want ik vertel hem steeds van jullie belevenissen. Groetjes, Jolande

• 02 December 2015 - 16:48

Bert Vaatstra:

Weer geweldig om te lezen.Geniet er de aankomde dagen nog van.Jammer dat ik de koffers niet mocht dragen.Groeten Bert.

• 02 December 2015 - 17:12

Albert:

Ik zie het wel het is behoorlijk avontuurlijk en genieten.Ik wordt haast jaloers.Beleef nog meer van die mooie avonturen. Groet Albert

• 02 December 2015 - 19:12

Adri En Janny:

Hallo Jeff en Angely, wat een bijzondere reis zijn jullie aan het maken en de foto's zijn prachtig. Eg leuk dat we op deze manier op de hoogte worden gehouden van jullie avonturen. Nog veel plezier de komende dagen. groetjes Adri en Janny

• 02 December 2015 - 19:20

Gerda:

Hoi hoi.
    Wat een mooi verhaal is dit leeuwen zo dicht bij zien en dan nog kroelen met de cheerah.
    En dan nog stelende apen voor je balkon. Het filmpje van de apen is ook leuk wat zijn ze dichtbij. Gerda en Gerrit

• 02 December 2015 - 19:42

Liane:

Hé wereldreizigers! Zo te lezen hebben jullie het erg naar je zin en wat gaaf dat jullie die cheeta konden aaien, geweldig! Jeff gelukkig gaat het weer beter met je, wel ff schrikken hoor. Geniet er nog lekker van. Liefs van Nathan en mij