Dag 7 Swaziland naar St. Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu Dag 7 Swaziland naar St. Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu

Dag 7 Swaziland naar St. Lucia

Blijf op de hoogte en volg Jeff & Angely

28 November 2015 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Na een zeer gezellige avond met pijn in de buikspieren van de slappe lach mogen we vandaag een beetje uitslapen! Om 09.00 gaan we weer terug naar Zuid Afrika naar St. Lucia. Dit is een reis van ongeveer 450 kilometer. Vandaag zitten we eens vooraan in de bus en mag Angely iedereen officieel goedemorgen wensen. Dit is altijd het begin van de dag!

Voor we naar de grens over gaan hebben we nog wat extra tijd en gaan we langs een glasblazerij en naar een kaarsenmaker, daarna gaan we naar een echte lokale markt, daar kunnen we onze rollende lunch halen voor vandaag!

De glasblazerij ligt niet heel ver van het resort. Hier kunnen we van bovenaf zien hoe het allemaal werkt. Erg leuk om te zie, de hete ovens, het blazen, draaien en snijden. Uiteindelijk bakken en afkoelen met als resultaat het glaswerk. Superleuk en warm! In het winkeltje zien je echt van alles en drinkglazen maat ook kunst. We hebben een glazen nijlpaardje meegenomen om te laten zien thuis.

Van de glasblazerij rijden we een uurtje door waar een kaarsenmakerij zit. Hier zal ook de koffiestop zijn en ook zit er een klein lokaal marktje. Met veel bewondering zien we hoe een man binnen 10 minuten een olifant kneed uit een stuk wax. Wat ontzettend knap werk! We hebben kaars maar deze zullen we nooit aansteken. Voor de thuisblijvers hebben we het op video staan.

Na de koffie en even snel het marktje over, de kaarsen heeft veel tijd gekost, lopen we weer richting de bus om door te rijden naar de grens met Zuid Afrika.

Bij de grens hebben we weer te stempelposten voor Swaziland uit en Zuid Afrika in. Je merkt dat dit gebied anders is veel vlakker en gestrekt. Vanaf de grens is het nog 2 uur rijden naar St. Lucia. Deze stad ligt een een rivier met stuwmeer, hier liggen 2000 nijlpaarden en 800 krokodillen.

Voor morgen gaan we, als het doorgaat trouwens want door de enorme droogte is de rivierstand erg laag en kunnen de bootjes slecht varen, varen over het stuwmeer en de nijlpaarden en krokodillen bewonderen. In de namiddag maken we gamedrive in het Hluhluwe iMfolozi N.P.

We verblijven 2 nachten in St. Lucia en hier kunnen we zelf in en restaurantje lekker eten. We zijn met Carla, Jan en Rick, Andre, Cecil en Toon en Hennie bij Reef en Dune pizza wezen eten. Dat was ontzettend lekker!

Na een lange dag lekker nog even op de chat een verslag maken en op naar bed!

Tot morgen,

Jeff & Angely

• 28 November 2015 - 07:35

Gerda:

Hoi.
    Erg leuk hè als je ziet dat er van een buis glas van alles gemaakt word. En met was kan je dus erg goed kleien. Ben benieuwd hoe jullie aan kopen er uit zien

• 29 November 2015 - 12:31

Dini En Frans:

Hoi,
    Mooie verhalen en heel leuke foto's. Erg leuk om te lezen en te bekijken. Heel veel plezier nog de komende tijd.
    Groeten Dini en Frans