Dag 5 naar Hazyview via Panoramaroute - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu Dag 5 naar Hazyview via Panoramaroute - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu

Dag 5 naar Hazyview via Panoramaroute

Door: Jeff

Blijf op de hoogte en volg Jeff & Angely

25 November 2015 | Zuid-Afrika, Hazyview

Vandaag gaan we voor de laatste keer, in dit gebied en niet de laatste keer van de vakantie gelukkig, de wildernis in! Dus weer op tijd bed uit en klaar maken voor een ochtend zoeken naar de laatste van de big five, de luipaard. Evans legde al uit dat de luipaard erg schuw is en zich weinig laat zien. Dus we wachten het af. We komen ook nu weer veel dieren tegen. Dit keer ook wilde zwijnen, bavianen en nijlpaarden bij het meer. Ook gaan we weer op zoek maar de luipaard maar helaas treffen we deze niet. Vanochtend hebben we geen koffie/thee stop want we moeten op tijd naar de lodge omdat we vandaag weer worden opgehaald en samen met de hele groep verder gaan.

Na onze ontbijt pakken we de koffers in en drinken we nog een koffie of thee. Dan worden we door Evans en Collen naar de gate gebracht.

Vandaag gaan we 120 KM rijden, dit is een klein stukje maar wel de hele dag. We rijden de panorameroute die ons eerst brengt naar de 'Drie Rondavels' dat zijn drie bergroppen die een ronde kop hebben naast elkaar. Daarna rijden we door naar Bourke's Luck Potholes, de rivier de Treur en Blyde komen hier samen door watererosie. Na een lunch bij Harry's Pancakes in Graskop rijden we door naar Gods Window. Een prachtig uitzicht over de vallei van de Noordelijke Drakensbergen.

We rijden nu nog even door waarnaar we uitkomen im Hazyview. De naam Hazyview komt omdat er altijd mist (hazy) hangt en dit dus het uitzicht (view) is. Vandaar Hazyview. We verblijven in hotel Numbi Gardens. Net nadat we de bus uitstappen komt het met bakken uit de lucht zetten. Veel regen, harde wind en flinke klappen met onweer. Onder begeleiding van de hotelmedewerkers, die ook een paraplu kwamen brengen, zij we door de regen maar onze suite (garden) gegaan. Deze zien een leuk uit. Kort nadat we binnen staan valt de stroom uit voor heel kort. Na het diner, wat wel iets tegen viel deze avond, zaten we in de lobby even met de ouders te bellen via facetime. Ook hier veel de stroom weer uit maar nu wat langer. Met hulp van de guard zijn we naar onze garden gebracht. Hier hebben we een olielampje aangedaan om toch een beetje licht te hebben. Na ruim 45 minuten hadden we weer stroom. De regen bleef ondertussen maar vallen. We zij lekker op tijd naar ons bedje gegaan om weer fris aan een nieuwe dag te beginnen.

Tot gauw,

Jeff & Angely

• 28 November 2015 - 07:41

Gerda:

Hoi allebeide.
    Ach dat is weer eens wat anders regen en onweersbui. Hier is het erg koud en ook regen maar ik hoef niet met olielamp naar bed haha.