Dag 3 Pretoria naar Kruger Park - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu Dag 3 Pretoria naar Kruger Park - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Jeff & Angely Schutte - WaarBenJij.nu

Dag 3 Pretoria naar Kruger Park

Door: Jeff

Blijf op de hoogte en volg Jeff & Angely

23 November 2015 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Beste familie en vrienden,
De wekker ging vandaag om 06.30 uur. Spannende dag word het in ieder geval, we gaan richting het Kruger Park. We verlaten de provincie Gauteng en gaan naar Limpopo. Het is een reis van ongeveer 6 a 7 uur. Onderweg zijn we gestopt bij een wegrestaurant waar we een heleboel nesten zagen van de Weaver. De mannetjes bouwen het nestje waarna de vrouwtjes gaan inspecteren. Is het vrouwtjes niet tevreden dan breekt ze het nestje af. Het mannetje mag het bij het volgende broedseizoen nog eens proberen.

Tegen 12.00 komen we aan bij een ontzettend groot winkelcentrum in de stad Polokwane. Daar kunnen we even lunchen en eventueel nog wat inkopen doen. Angely heeft bij Mr. Price haar gedroomde stipjes jurk gevonden. Deze staat haar ook geweldig. Na een snelle tosti, we waren iets aan de late kant, stonden we net voor 13.15 weer bij de bus. Omdat we superior hebben geboekt gaan we naar het Chisomo Bush Lodge, met nog 8 andere uit de groep waar we als eerst worden afgezet. De overige groep treffen we over 2 dagen weer. We worden bij de hoofdentree opgewacht door de medewerkers en de rangers. Die brengen ons naar onze overnachting. En wat voor overnachtingen zullen dat worden. Echt op safari in de tent uitkijkend over de natuur. Je hoort alles, er heerst rust, geen stadsgeluiden alleen de insecten, vogels en dieren hoor je. Maar als klap op de vuurpijl hebben we onze eerst game drive direct al. Koffers naar de lodge brengen en hup in de jeep! Evans en Collen gaan met ons mee op game drive! Evans beloofd ons om uiterlijk bij de 2e game drive van morgen dat we ‘the big five’ gezien hebben. Mogelijk vandaag al anders morgen helemaal.

We zitten in de jeep en we pakken het plekje op de achterste rij. Lekker hoog om alles goed te overzien! En daar gaan we onze allereerste safari!! We rijden off road door verschillende landschapen. Je hebt gebieden met groene bomen, rood zand en ook kale vlaktes.
Na 10 minuten is het raak! De eerste uit de ‘ the big five’ hebben we al! De buffel. Hij staat wel wat ver af aan de overkant van een droge rivierbedding maar is goed te zien! Dat gaat snel! We rijden door en we merken dat de bushpack en impala de overhand hebben. Deze komen we echt overal tegen! En ja daar hebben we onze gestreepte vriend, de zebra. Deze blijft mooi vlak bij de truck staan! En na de zebra zien we de lange vriend, giraffe. Rustig blijvend staan genieten van de blaadjes aan de boom. We rijden even wat verder als we de kundu tegen komen. Maar na de kundu zet Evans de truck stil, hij hoort een vogel geluidjes maken. Deze geluidjes zijn signalen voor de olifanten om aan te geven dat de kust veilige is. We blijven dus stil staan en luisteren. We horen inderdaad steeds meer kraken van bomen en takken en gerispel. En het wachten word beloond en daar komt de kudde olifanten aan! Dat is dus nummer 2 van de 5! We rijden door en we komen nu vaker de zebra’s, impala’s en kundu’s tegen! Dan krijgt Evans een melding over de porto, de Ranger houden elkaar ook op de hoogte, ze hebben er 1 uit de big five gespot en daar rijden we dan ook naar toe! Het gaat om de leeuw! Na 10 minuten rijden komen we aan en ja hoor de leeuw ligt in de bosjes. Achter een klein boompje naar nog wel te zien! Dat al nummer 3! Wat is dit erg gaaf om mee te maken! We gaan op en mooie plek met de zonondergang waar we een drankje krijgen! Even bijkomen van alle indrukken! De zon verdwijnt en de nacht komt, we rijden langzaam terug naar onze bush lodge waar we kunnen gaan eten! Gezellig met de hele groep. Zo leer je elkaar ook kennen!

Na heerlijk te hebben gegeten en gezellig gepraat is het tijd om lekker te gaan slapen. Om 05.30 uur is het tijd voor volgende game drive! Dus vroeg uit de veren!

Tot snel allemaal!
Jeff & Angely

• 26 November 2015 - 10:03

Bert Vaatstra:

Hallo wereldreizigers ,weer een mooi verhaal. Jullie genieten wel. Vanmiddag weer naar jullie grote vriendin. Ze begint bij te komen. Groeten vanuit Zwollywood en geniet er nog van de aankomende dagen.Bert

• 26 November 2015 - 11:19

Gerda :

Hallo alle twee wat hebben jullie al een geluk gehad. Al 3 van The big five te zien op de eerst dag krugerpark. Het zal wel genieten zijn geweest en Angely wat lees ik je polka dot jurk gevonden. Welke kleur heb je er niet bij geschreven lees ik nog wel. Geniet verder en wacht het volgen de bericht af. Big mama en Gerrit

• 26 November 2015 - 16:56

Roel:

Heb een hele mooie dokumantaire van het Krugerpark gevonden en op FB gezet, zien wij ook een beetje wat jullie zien, heel mooi.

• 26 November 2015 - 21:13

Gerda:

Hallo.
    Ik hoop dat jullie weer een mooie dag hebben gehad. En dus lekker slapen en gezond weer op. Big mama en Gerrit.

• 27 November 2015 - 16:02

Janet:

Test

• 27 November 2015 - 16:05

Janet:

Huub komt iedere morgen om dobbie uit te laten daar wordt hij zo blij van dat ze hem aan het eind van de gang kunnen horen zingen..groetjes en veel plezier nog

• 27 November 2015 - 16:08

Daniel:

Hallo samen, wat een verhalen... Mooi dat julie nu al zoveel hebben gezien. Geniet ervan en denk aan de zonnebrand. Gr. Daniel